Podpis elektroniczny
Podpis elektroniczny to własny, osobisty podpis w cyfrowym świecie. Ma taką samą ważność, jak unikalny, odręczny podpis. Posiada również taką samą moc prawną , tzn. może być wykorzystywany do oficjalnego podpisywania i nadawania mocy prawnej wszelkim dokumentom, które funkcjonują w wersji elektronicznej. Oczywiście, nie jest to wzór Twojego unikalnego podpisu odręcznego, ale działa na podobnej zasadzie. To znaczy, jest jedyny w swoim rodzaju, przypisany tylko Tobie i Twoim danym osobowym (wystawiany jest na osobę fizyczną) i zawsze możliwy do weryfikacji.
Dla kogo przeznaczony jest podpis elektroniczny?
Niezastąpiony dla księgowych…
Chcesz wysyłać deklaracje do ZUS i Urzędu Skarbowego drogą elektroniczną? Podpis elektroniczny będzie Ci niezbędny. Zestawy CERTUM są kompatybilne z programem Płatnik i spełniają wszelkie wymogi ustawy o podpisie elektronicznym. To zaufane i wygodne rozwiązanie.
…i nowoczesnych biznesmenów
Podpisu elektronicznego możesz używać do podpisywania wszystkich dokumentów firmowych, nadając im moc prawną. Nie możesz spotkać się osobiście z klientem lub kontrahentem? Nie chcesz tracić czasu w urzędach? Sygnuj podpisem elektronicznym CERTUM umowy, faktury, deklaracje, wnioski, formularze itp. – i wysyłaj Internetem. Wygodnie i nowocześnie.
Zastosowanie:
- kontakt drogą elektroniczną z:
1. ZUSem (przez program Płatnik)
2. GIIF (Generalny Inspektor Informacji Finansowej)
3. GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)
4. UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny)
5. KRS online (Krajowy Rejestr Sądowy)
6. e-PUAP ( Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)
- składanie e-deklaracji podatkowych
- podpis elektroniczny w ramach e-faktury
- zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
- udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
- składania pism procesowych w sądowym postępowaniu upominawczym
- składania wniosków o dotacje unijne (PARP)
Więcej na Unizeto.pl